Reklamation - beskadigelse under transport
I tilfælde af at varerne skulle være blevet beskadiget under transporten, bedes du kontakte os straks og senest 24 timer efter modtagelsen. Forsendelsen vil blive erstattet af transportfirmaet.
Fortrydelsesret
Ifølge lovgivningen har du 14 dages returret. Det vil sige, at hvis du fortryder købet, skal Solsikken have modtaget varen retur senest 14 dage efter leveringen.
Du har pligt til at returnere varen i samme stand og mængde, som den er modtaget. Du skal selv afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere varen. Benytter du dig af fortrydelsesretten, får du dine penge tilbage, når vi har modtaget varen retur og efterset den.
Reklamation i øvrigt
Som kunde hos Solsikken har du reklamationsret på 24 måneder på alle varer. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet, som er opstået ved normal brug af dette. Du skal reklamere indenfor rimelig tid efter, at du har konstateret manglen.
Reklamerer du indenfor 2 måneder anses reklamationen altid for værende rettidig. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget. Ved reklamation kan du kræve en ny vare fremsendt som erstatning for den, der reklameres over.
Dette forudsætter, at reklamationen er berettiget, samt at en ny levering ikke medfører urimelige omkostninger for Solsikken. Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal du efter aftale med os sende varen tilbage eller møde op på vores adresse og reklamere der.
Adresse er:
Solsikken
Skellerupvej 89
Linå
DK-8600 Silkeborg
E-mail: solsikken@solsikken.dk